Sunday 29 January 2012

Sakit Hati

Aku ada la sakit hati gn someone la...sesedap mulut dye je smash orang...ko fikir, ko hebat sangat ke sampai cakap orang macam 2...huhuhu...seyes, ak myampah sangat2 la...terasa macam nak belasah ko je...nasib la aku neh pompuan...if ak neh laki, dah lama aku gadoh...sentap juga lak dengar kata2 dye...aku x sangka la sejahat itu mulut dye...orang lain boleh je faham keadaan aku...ape pasal ko tak taw nak memahami perasaan orang lain r?bila kena batang hidung sendiri, taw pown diam n merajok...hampehh btoi...

Jangan nk bangga sangat la gn apa yg ko ada...belum tentu kekal....so, bsyukur and untung la nasib ko tak macam aku...len kali, nk cakap, fikir dulu...Aku resign kerja bukan suka2...aku sangat kerja aku tu..tapi bila orang asyik buli hari2, sapa tahan kan..lagi pun, ak contract je...reason laen, pengurusan dah bertukar n mean dorg dah tak nak amek permenant staff...apa aku leh buat...tak kan aku nk p nanges n mroyan depan dorang supaya dorang amek aku kerja...

Maybe da hikmah gak benda neh jadi...ak redha la...i wish aku dapat kerja yang better than sebelum neh...if pengurusan tak bertukar, manager aku sendiri cakap nak amek aku sebagai permenant staff...dah bukan rezeki aku di situ...nk wt cm ner lagi kan...ko sesedap mulut cakap aku neh buat kerja tak bagus n sebab itu lah orang tak nk amek aku jadi permenant staff...ko x lali apa yg aku lalui...so, bercakap memang la senang n mudah...cube ko berada di tempat ak, ko akan rasa apa aku rasa...

Susah cakap gn orang yg asyk nak dye menang je...ak malas nk cakap lebih2 gn dye...so, ak mendiamkan diri je...dengar je bebelan dye yg myakitkan hati....bila aku cter kt kawan-kawan aku, semua panas ati je dengar...kawan2 ak yg penah alami atau tak alami macam aku, turut simpati gan aku...semoga aku dapat kerja yang lagi bagos dr ko...don't judge a book by look it's cover.....

No comments:

Post a Comment

My Hamster