Friday 6 January 2012

Lelaki

Lelaki,

Jika betul kau menyayangi aku seorang wanita,
Bimbing lah aku ke jalan Allah,

Lelaki ,

Jika betul kau ingin bersamaku ,
Janganlah kau bawa aku ketempat maksiat,
Bawalah aku ke Masjid menambah ilmu,
Untuk kesucian Agama Allah.....

Lelaki ,

Jika betul kau mengharapkan kesetiaanku,
Janganlah kau membiarkan aku sendirian ,
Mencari kesetiaanmu pula....

Lelaki,

Kau adalah kaum Adam,
Aku wanita kaum Hawa dari rusuk kirimu,
Kayu yang bengkok perlu diluruskan,
Dengan iman bukannya dengan penghinaan....

Lelaki,

Lembutku bukan hiasan ,
Lembutku adalah keistimewaan,
Untuk menjadi peneman setiamu,
Dan menjadi surimu sentiasa,

Lelaki,

Mari bersama ku ,
Untuk membina agama Allah,
Aku lemah tetapi akan kuat ,
Jika kau bersama ku....

InsyaAllah............


No comments:

Post a Comment

My Hamster