Monday 20 February 2012

Final Interview Ambank

Assalamualaikum...

Today, final interview utk post yg aku applz kt ambank...mse aku nk pergi interview td, ujan renyai-renyai drpd umah aku sampai la ke tempat interbiu aku...ujan rahmat la katakan...dah lame x ujan...dalam ujan-ujan, aku redah jua pergi tempat interbiu...dah la aku x taw kt mana tempat interbiu...aku pakai terjah je mane2 opis yg ada kt situ...mse ak nk naek tangga, aku tersalah langkah, nasib x tergolek...aku sempat berpaut kt tiang tangga...alhamdulillah selamat aku...

Pas 2 aku masuk kat kaunter n jumpe guard kt situ...guard tu suruh ak tnye salah sorg staff kt situ...aku pun tnye la n dye pn tunjukkan kt ak mne tmpt interview 2...ak smpai b4 pkul 11 pg...dlm pkul 10.30 pg...Nasib la aku jumpe dgn interviewer aku sebelum neh...Masa ak nk interview td, ada 3 orang interviewer...sorang laki cina yg aku kenal mse ak interview last saturday..namanya edry...yg lg 2 orang, pompuan...aku x ingat lak nama dorg...sorry...huhuhu..

Masa interview 2 aku agak nervous dan cuak gk la but ak try da best answer dorg punye question n cter serba sedikit tentang background ak, experience kerja ak before this...at da same time dorg ask y aku pilih ambank...seyesly, ak x taw nk jwb pe...so ak hentam je la...dorg tnye cm ner approach customer untuk gne ambank pnye product n different thing utk attrack customer...other than that edry ada gk bg advise kt ak...he like me n dat y he ask me to come final interview...

Sorry sgt2 pd edry sebab aku telah menghampakan dia...something wrong with me today...dunno y...edry sendiri pn leh lihat aku nervous...ntah la...dorg akn call after 1 week...after abes interview, ak pasrah n berdoa je...if ada rezeki aku with ambank, ak terima je...if tade, aku cari kje laen je....b4 diz pn ak prnh interview dgn org ambank but post laen la....bdoa je la yg tbaek....adiosss......

No comments:

Post a Comment

My Hamster