Friday 9 December 2011

Ombak Rindu

Novel Ombak Rindu
Lately neh, kebanyakkan owg dok bcter psl filem ombak rindu yg di adaptasi drpd sebuah novel....ak da bce novel ombak rindu neh..memang tbaek la cter dye...sdey sgt2 cter dye...filem nye da kuar  kt pawagam..mmg every weekend (sejak dtygkn) tiket memang sold out...ak x bkesempatan lg nk tgk filem ombak rindu neh...da yg ckp best n da yg ckp x best...masing2 pnye opinion utk bersuara...so, 4 those yg x smpt tgk lg (cm ak), g la tgk yea b4 tayangannye abes...hahahaha....if tygn abes, pe susah, cari novel dye n baca...hahaha

Poster Movie Ombak Rindu
Sinopsis Ombak Rindu :

Izzah adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bagaimana pula penerimaan Mila pada Izzah? Dapatkah hariz membahagiakan Izzah dan Mila? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?


P/S :: nk taw kesudahanye, bce la novel ombak rindu neh...x pn g tgk cter nye kt pwgm..okayhh?


No comments:

Post a Comment

My Hamster