Saturday 27 August 2011

Duit Raya!!!!





Teringat masa zaman kanak-kanak dulu..pagi-pagi raya lagi dah standby gan czen-czen nk pergi raya rumah orang-orang kampung yang dkt area umah atok saya...nak makan banyak-banyak n yang paling penting skali, nk duet raye laa...ahahahaha...itu cter dulu la...sekarang, dah laen cternye...tahun neh, tahun pertama aku beraya sebagai orang yang dah bekerja...mean mana leh dapat duit raya lagi la...uhuhuhu..sedih...paling x besh skali, kena bg duit raya kt budak-budak...adehhh...kopak lew aku di buatnye...dah laa gaji tak dapat lagi.. ahahaha...ak bg kt budak-budak, x banyak laa...sekadar yang termampu jew la...nak bagi banyak-banyak pown, mane la nk cekau duit nye...biar sederhana pemberian tapi ikhlas...ahahaha....btoi x?

Tapi budak zaman sekarang lain dari zaman saya dulu...budak sekarang datang beraya, tak nank masuk makan dah...tunggu kt luar pagar minta duir raya terus...haisshhh...sangat teruk la....x beradab langsung...if tradisi cm neh di teruskan, rosak la pengertian hari raya yang sebenarnye...Lg satu, budak zaman sekarang, ble bg duit biru (RM 1) tak nak...leh lak cakap kedekut...aduhaiii...nk duet Merah (RM 10) jew...makkkk aiiihhhhhh...demand sungguh..Mase saya kecik dlu, if saya buat mcm tu, memang kena tangan la gn bapa saya...uhuhuhu...tak faham la gn budak-budak sekarang...jangan di masa-masa hadapan, budak-budak lagi teruk daripad abudak sekarang sudah laa....haishhh...Leh rosak pengertian Hari Raya yang sebenarnye....

Seharusnya, kita kena tangani masalh ini secepat yang mungkin sebelum ianya merebak dengan lebih teruk... sekian bebelan ku....SELAMAT HARI RAYA....MAAF ZAHIR & BATIN......


No comments:

Post a Comment

My Hamster